loading...
تعمیر
سعید بازدید : 35 یکشنبه 12 مرداد 1399 نظرات (0)

اجاق گاز و ماکروفر ممکن است لوازم آشپزی اولیه آشپزخانه شما باشد. مایکروویو به شما امکان می دهد تا به سرعت وعده های غذایی از قبل آماده شده را گرم کنید یا مواد تازه را گرم کنید ، باعث راحتی بیشتر در آشپزخانه شما می شود و در زمان نیاز به زمان خود صرفه جویی می کنید. مایکروویو ممکن است به عنوان یک ابزار آشپزی ساده به نظر برسد ، اما مانند سایر وسایل آشپزخانه می تواند به نگهداری و تعمیر ماکروفر نیاز داشته باشد.

تعمیر ماکروفر یکی از مواردی است که ممکن است در طول زندگی با آن روبرو شود. برای کمک به شما در رفع مشکلات دستگاه خود ، برخی از رایج ترین مشکلات تعمیر مایکروویو را برطرف خواهیم کرد.

1? مایکروویو روشن نخواهد شد

بدیهی است که شما نیاز به مایکروویو دارید که اجرا شود ، و واحدی که روشن نخواهد شد می تواند نتیجه مشکلات ساده یا پیچیده باشد.

این به احتمال زیاد ناگفته پیدا می شود ، اما اگر مایکروویو countertop سنتی دارید ، ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه به یک پریز برق وصل شده است. شما همچنین باید آزمایش کنید که این پریز برق با استفاده از مولتی متر یا آزمایش دستگاه الکتریکی دیگر در پریز برق برق را تأمین می کند. اگر پریز برق برق را تأمین نکند ، به تعمیرات برق نیاز دارد.

سوئیچ درب بدون نقص نیز می تواند باعث ایجاد مشکل در هر مایکروویو برقی شود. سوئیچ درب هنگامی که مایکروویو بسته است ، علامت می دهد و چه زمانی این واحد می تواند آشپزی را شروع کند. خطا در سیستم قفل درب باعث جلوگیری از عملکرد واحد شما می شود. فیوز حرارتی شکسته و یا یک فیوز سرامیکی همچنین مانع از کار مایکروویو شما نمی شود. برای رفع این مشکلات حتما با یک سرویس تعمیر ماکروفر معتبر تماس بگیرید.

2? مایکروویو اجرا می شود اما گرم نمی شود

شما نمی خواهید چرخه مایکروویو را تنها به پایان برسانید تا دریابید که ظرف شما گرم نشده است. یک مایکروویو که اجرا شود ، اما گرما نخواهد داشت ، اساساً بی فایده است ، اما قابل حل است.

در تعمیر مایکروویو مشکلات مربوط به دیود ولتاژ بالای مایکروویو یا مگنترون اغلب باعث این مشکل می شوند. مگنترون گرمی را که مایکروویو برای پخت و پز و گرم کردن ظروف نیاز دارد ، تولید می کند ، در حالی که دیود ولتاژ بالا قدرت مگنترون را تأمین می کند. اشکال در هر یک از این قسمت ها حتی اگر توان مصرفی داشته باشد ، مانع از تولید مایکروویو شما نمی شوند. این قسمت ها قابل تعویض هستند اما دسترسی به واحد شما دشوار است. برای حل صحیح این مشکل ممکن است لازم باشد از یک سرویس تعمیرکار لوازم مجازی درخواست کمک کنید.

3? صفحه لمسی مایکروویو جواب نمی دهد

کنترل لمس صفحه لمسی مایکروویو به شما امکان می دهد تا با لمس یک دکمه انواع عملکردهای آشپزی را برنامه ریزی کنید. اگر تاچ پد پاسخ نمی دهد ، نمی توانید از دستگاه خود استفاده کنید.

پد لمسی بدون پاسخ به احتمال زیاد نتیجه سوئیچ غشایی یا صفحه کنترل است. سوئیچ غشایی ، صفحه کنترل را به قدرت عملکردهای خاص در مایکروویو علامت می دهد ، و سوئیچ غشایی که فرسوده یا معیوب است ، مانع از هرگونه پاسخ لمسی می شود. به همین ترتیب ، یک صفحه کنترل معیوب قادر به تأمین توابع انتخابی شما نخواهد بود. برای بسیاری از دارندگان منازل ، رفع این قطعات دشوار است و نیاز به کمک یک تکنسین متخصص تعمیر مایکروویو دارد.

4? سینی مایکروویو نمی چرخد

بیشتر مایکروویو های رایج دارای سینی هستند که در هنگام استفاده به طور پیوسته چرخانده می شوند و حتی باعث گرم شدن ظروف مایکروویو می شوند. یک سینی که به نوبه خود نمی تواند منجر به غذای کم پخته شود و قطعاً نیاز به تعمیر دارد.

یک موتور درایو شکسته معمولاً به سینی منتهی نمی شود. موتور درایو حرکت چرخشی لازم برای چرخش سینی شما را فراهم می کند و تعویض موتور احتمالاً مشکل را برطرف می کند. همچنین ممکن است نیاز به تعویض کوپلر موتور درایو داشته باشید. اگر در تعویض این قسمت ها با مشکل روبرو هستید ، حتما با یک تکنسین حرفه ای تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

مشکلات مربوط به حرکت سینی همچنین می تواند نتیجه یک راهنمای غلتکی ترک خورده یا شکسته باشد. سینی شیشه ای یک مایکروویو به طور معمول در بالای یک راهنمای غلتکی قرار دارد که به چرخش کمک می کند تا در هنگام چرخش در سینی بماند. با گذشت زمان ، استفاده مکرر می تواند به راهنمای آسیب برساند ، و مانع حرکت سینی شود. راهنما را جایگزین کنید تا سینی خود را به عقب برگردانید.

5? فن مایکروویو کار نمی کند

مایکروویو های بیش از حد بالاتر از محدوده پخت و پز شما نصب شده است ، و یک فن را در قسمت پایین دستگاه قرار می دهد و از ویژگی های مایکروویو و هود برد در یک دستگاه استفاده می کند. این طرح راحتی فوق العاده ای را ارائه می دهد ، اما مجموعه ای از مشکلات تعمیر منحصر به فرد خود را دارد.

اگر فن واحد شما کار نمی کند ، ممکن است در فیلتر ذغال یا فیلتر گریس آن مشکلی ایجاد شود. این فیلترها آلاینده ها و گریس های موجود در هوا را جذب می کنند و در حین پخت و پز ایجاد می شوند و با گذشت زمان می توانند مسدود شوند. فیلتر گرفتگی مانع از کار شما می شود و تمیز کردن یا تعویض فیلتر احتمالاً مشکل شما را برطرف می کند.

در بررسی برای تعمیر مایکروویو اگر فیلترهای شما سالم است ، ممکن است در موتور فن مایکروویو مشکلی ایجاد شود. برای بازرسی یا تعویض موتور ، قبل از جدا کردن مایکروویو خود برای دسترسی به فن ، باید دستگاه را جدا کرده و آن را از حالت داخلی خود خارج کنید. این کار به بهترین شکل در اختیار یک متخصص معتبر تعمیر لوازم خانگی است.

6? مایکروویو در حال ایجاد نویز بیش از حد است

طبیعی است که مایکروویو در هنگام کار سر و صدا ایجاد کند ، اما سر و صدای بیش از حد می تواند نشانه ای از مشکلات بزرگتر باشد.

مایکروویو پر سر و صدا می تواند نتیجه هر تعداد مسئله باشد ، از جمله موتور محرک معیوب ، راهنمای غلتک ، مگنترون ، پنکه خنک کننده یا دیود ولتاژ بالا. برای تشخیص این مشکل ، احتمالاً نیاز دارید که دستگاه خود را برای بررسی اجزای داخلی آن جدا کنید. در نهایت ، توصیه می شود برای حل این مشکل از یک تعمیرکار متخصص مایکروویو کمک بگیرید.

همچنین لازم به یادآوری است که بیشتر مایکروویوها تنها حدود 10 سال عمر می کنند. اگر در واحد پیری با مشکل روبرو هستید ، ممکن است بخواهید ارتقاء به گزینه مدرن تری را در نظر بگیرید. می توانید با این مجموعه آنلاین مایکروویو ، جستجوی خود را برای یک دستگاه جدید آغاز کنید.

برای راهنمایی بیشتر با کلیه نیازهای تعمیر ماکروفر خود ، حتما با یک سرویس تعمیر حرفه ای لوازم خانگی پالیزسرویس تماس بگیرید.

https://palizservice.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 135
  • بازدید سال : 1,020
  • بازدید کلی : 4,252