loading...
تعمیر
سعید بازدید : 58 پنجشنبه 24 مهر 1399 نظرات (0)

از آن جعبه جادويي ( ماشين ظرفشويي ) در آشپزخانه شما كه ظروف كثيف را به مواد تميز تبديل مي كند ، مي تواند براي تميز كردن چيزهاي بيشتر در اطراف خانه استفاده شود. به آنچه اكنون مي شستيد فكر كنيد: ظروف شيشه اي يا پلاستيكي هستند. ظروف ، گلدان و قابلمه فلزي هستند. به اطراف نگاه كنيد ، چيزهاي بسياري ديگر از همين مواد ساخته شده است!

مواردي وجود دارد كه هرگز نبايد مانند ماشينهاي ظرف چوبي ، چدن و مس به داخل ماشين ظرفشويي برويد. بنابراين كمي محتاط باشيد و نكات مربوط به مراقبت از سازنده را در مورد موارد خاص دنبال كنيد. قفسه بالا هميشه امن ترين نقطه براي بارگيري است زيرا هنگام خشك شدن از عنصر گرمايش دورتر است.

۱)وسايل آشپزخانه

ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي

 

فيلترها و كاورهاي پنكه اي : فيلتر قابل شستشو براي كمك به گرفتن چربي در هوا هستند. صافي و هر نوع پوشش جداشونده را در ماشين ظرفشويي بگذاريد تا يك چربي زدايي كامل انجام شود.
اسفنج ها و برس هاي آشپزخانه: هر بار كه بشقاب ظرف ها را بشوييد ، هر نوع اسفنج آشپزخانه را در قسمت رديف بالا و برس هاي تميز شده در نگهدارنده ظروف قرار دهيد.
Mit و Trivets Oven Silicone: اين وسايل را بر روي رك بالاي آنها قرار دهيد تا باقيمانده مواد غذايي و باكتري ها از بين برود.
صندوقچه هاي مايكروويو: هنگامي كه مايكروويو خود را تميز مي كنيد ، بشقاب قابل چرخش را براي تميز كردن آسان در ماشين ظرفشويي قرار دهيد.
قفسه ها و سطل هاي يخچال و فريزر: اگر نمي خواهيد هنگام تميز كردن يخچال و فريزر دست آنها را بشوييد ، فقط آنها را با چرخه ماشين ظرفشويي اجرا كنيد.
كابينت و سخت افزار كشو: اگر دستگيره ها و دستگيره هاي سراميكي و فلزي شما چسبنده و كثيف هستند ، آنها را از روي كابينت ها جدا كرده و در يك قفسه مش در قسمت بالاي قفسه ماشين ظرفشويي قرار دهيد. دستگيره ها يا كنترل هاي دستگاه را در ماشين ظرفشويي پرش كنيد. رنگ ممكن است از بين برود.

 

۲)لوازم دكوراسيون منزل

ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي

گلدان: بيشتر گلدان ها و قطعات تزئيني سفال را مي توان به راحتي در ماشين ظرفشويي تميز كرد. از ريختن و از بين رفتن رنگ چهره هاي ظريف و هر چيزي كه با طلا و نقره اي طلا و نقره اي كاشته شده است ، ريسك نكنيد. از آن براي همه چيز به جز سنگين ترين قطعات استفاده كنيد.
لامپ هاي روشنايي: گلبه هاي شيشه اي و سايه هايي از لامپ هاي روشنايي ، شمع ها يا لامپ هاي روغني به زيبايي مي درخشد.
سوئيچ صفحه ها و روكش هاي خروجي: اينها استفاده زيادي و اثر انگشت هاي زيادي را به شما مي دهند. ازقراردادن هرگونه پوشش فلزي يا برنجي خودداري كنيد ، اما پلاستيك ها مي توانند درست روي قسمت بالاي قفسه قرار گيرند. حتما پيچ ها را با خيال راحت كنار بگذاريد تا بعداً آنها را پيدا كنيد.
دريچه هاي هواكش HVAC: گرد و غبار و آهك چسبنده را از توري هاي استيل و آلومينيوم جدا كنيد. هر دريچه دريچه اي كه رنگ شده است بشوييد.
لوازم جانبي ميز: به ليوان هاي مداد ، سازمان دهنده هاي كاغذ و قوطي هاي كوچك زباله نگاهي بيندازيد و براي تميز كردن مناسب آنها ميتوانيد از ماشين ظرفشويي استفاده كنيد.

 

۳)لوازم جانبي حمام

ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي

 

 

ظرف هاي صابون و دارندگان مسواك: اگر مي خواهيد خانواده خود را از باكتري در امان نگه داريد ، اين سفر هفتگي را از طريق ماشين ظرفشويي انجام دهيد.
تشك لاستيكي وان: در صورت استفاده از تشك لاستيكي در وان براي جلوگيري از لغزش ، آن را بعد از هر بار آويزان كنيد تا خشك شود تا قالب از بين برود و هفته اي آن را در ماشين ظرفشويي تميز كنيد.
دوش Poofs ، Sponges و Brushes: تميز كردن هفتگي در ماشين ظرفشويي باعث حذف خاك بدن و از بين بردن هرگونه باكتري و اسپور قالب مي شود.
سازمان دهنده هاي كشو: وقتي لوازم آرايشي منسوخ شده را رها مي كنيد ، براي از بين بردن آرايش و باكتري ها ، به سازمان هاي خالي سفارشي را از طريق ماشين ظرفشويي بوش اختصاص دهيد.
فن: حداقل هر شش ماه يكبار به فن را بشوييد تا گرد و غبار و مانده هاي روغني را از بين ببرد.

 

۴)ابزار نظافت

ماشين ظرف شوي

ماشين ظرف شوي

برس و شانه هاي مو: براي تميز كردن آسان مي توان مسواك هاي پلاستيكي و شانه هاي آن را در سبد ظروف قرار داد. هيچ وقت برس هاي موي طبيعي و يا دسته هايي كه داراي دسته هاي چوبي هستند را وارد نكنيد.

برس هاي اسكراب صورت: اتصالات برس را از يك ابزار الكترونيكي صورت در نگهدارنده ظروف ظرفشويي قرار دهيد تا باكتري ها را از بين ببرد.

ابزارهاي مانيكور و پديكور: مواد شوينده و گرماي ماشين ظرفشويي قارچ ها ، باكتري ها و ابزارهاي آماده استفاده را از بين مي برد.

 

 

 

 

 

۵)اسباب بازي هاي كودكان

اسباب بازيهاي حمام: اسباب بازيهاي حمام حداقل بايد ماهانه تميز شوند. با قرار دادن آنها در قسمت بالاي قفسه ماشين ظرفشويي ، آن را آسان كنيد.

اسباب بازي هاي پلاستيكي و بلوك هاي ساختماني: شكل هاي كوچك ، بلوك هاي ساختماني و تكه هاي بازي براي تميز كردن آسان بايد در يك كيسه مش يا جعبه اي در بالاي قفسه قرار داده شوند.

پستانك ها و حلقه هاي دندانپزشكي: از يك جعبه مش يا يك قسمت پوشيده از نگهدارنده ظروف استفاده كنيد تا اين مواد را به طور كامل تميز كنيد.

 

 

۶)لوازم حيوان خانگي

ماشين ظرف شوي

ماشين ظرف شوي

 

اسباب بازي هاي حيوانات اهلي: اسباب بازي هاي پلاستيكي يا لاستيكي سخت پس از سفر از طريق ماشين ظرفشويي ، بدون باكتري هستند و به نظر مي رسد.

كاسه هاي مواد غذايي: كاسه هاي سراميكي ، پلاستيكي يا فلزي را هر روز در ماشين ظرفشويي بشوييد.

قلاده ها: يقه ها و يقه هاي الياف مصنوعي (چرم هرگز) را مي توان در قسمت بالاي قفسه ماشين ظرفشويي تميز كرد.

 

 

 

 

 

۷)تجهيزات ورزشي

ماشين ظرف شوي

ماشين ظرف شوي

محافظ شين: سفر از طريق چرخه ماشين ظرفشويي مراقبت از باكتري ها و بو براي محافظ ساق پا است.

محافظ دهان: محافظ دهان را قبل از شستن در نگهدارنده ظروف يا يك كيسه مش قرار دهيد.

توپ هاي گلف: شما با يك توپ تميز بهتر بازي مي كنيد. آنها را براي تميز كردن آسان در يك كيسه مش يا جعبه قرار دهيد.
اسباب بازي هاي حياط: اسباب بازي هاي پلاستيكي حياط مانند سطل هاي شن و ماسه ، كوله پشتي و كاميون هاي زباله به دنبال جديد و بدون باكتري ها بيرون مي آيند.

كلاه هاي بيس بال: بعضي از افراد براي تميز كردن كلاه هاي بيس بال از ماشين ظرفشويي استفاده ميكنند. اگر تصميم داريد كه آن را امتحان كنيد ، يك فرم تهيه كنيد تا درپوش شكل خود را حفظ كند. مطمئن شويد كه لبه با مقوا سفت نشده است. و فقط از مواد شوينده ظرفشويي استفاده كنيد كه حاوي سفيد كننده آن نباشد.

 

 

۸)چكمه و ابزار باغ

وسايل باغ: سفر از طريق ماشين ظرفشويي بيشتر قارچ ها ، سموم دفع آفات و مواد چسبنده را از بين مي برد. از ابزارهايي كه داراي دسته هاي چوبي هستند صرف نظر كنيد.
گلدان هاي گل: بيماري هاي گياهي مي توانند از طريق گلدان هاي كثيف گل پخش شوند. گلدان هاي پلاستيكي نازك را روي رك بالايي و سنگ هاي سفالي سنگين تر و گلهاي مايل به قرمز در قفسه پايين قرار دهيد.
Grill Grates: چرا وقت خود را براي شستشوي قفسه ها و رنده ها مي گذاريد؟ آنها را در ماشين ظرفشويي پر كنيد.
چكمه هاي لاستيكي: چكمه هاي لاستيكي بدون خط مي توانند داخل ماشين ظرفشويي بروند. قبل از بارگيري روي قفسه پايين ، خاك بيش از حد خارج را بشوييد.
Flip Flops: كفش هاي دوش و فلاپ هاي لاستيكي را مي توان در قسمت بالاي قفسه تميز كرد. اگر كفش هايي مانند ضمائم پارچه داريد ، حتماً مواد شوينده ماشين ظرفشويي شما حاوي سفيد كننده اي نباشد و هرگونه كفش چرمي را با چرم جدا نكنيد.

 

 

۹)ابزار و لوازم جانبي اتومبيل

ماشين ظرف شويي

ماشين ظرف شويي

ابزار: بسياري از ابزارها چرب مي شوند و مواد شوينده ماشين ظرفشويي كار خوبي در زمينه برش از طريق دانه هاي سنگزني انجام مي دهند. ابزارها را در نگهدارنده ظروف قرار داده و از دستگيره هاي چوبي خودداري كنيد.
كليدها: اگر كليدهاي ماشين يا خانه شما كثيف هستند ، آنها را با يك چرخه در ماشين ظرفشويي اجرا كنيد. كليدهاي الكترونيكي يا بازكننده ها را از حلقه كليد جدا كنيد.

Hubcaps: شما شگفت زده خواهيد شد كه چگونه spubcaps تميز و درخشان مي تواند بعد از يك چرخه آب گرم در ماشين ظرفشويي
تشك كف لاستيكي: كف خاك اضافي را بريزيد و تشك ها را روي قفسه هاي پايين يا بالاي ماشين ظرفشويي قرار دهيد.
نگهدارنده جام: اگر نگهدارنده هاي فنجان در اتومبيل شما قابل جدا شدن هستند ، براي تميز كردن لكه هاي چسبنده ، هفتگي را در بالاي قفسه به آنها اختصاص دهيد.

https://topemdad.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 133
  • بازدید سال : 1,018
  • بازدید کلی : 4,250